• Rökerigatan 4
  • 121 62 Johanneshov
  • Kontakt
  • info@restaurangakademien.se
  • Hitta hit

SERVICE & GÄSTKOMMUNIKATION

Datum:
tisdag 28 maj 2019, kl: 10:00-16:00

Kursinnehåll:
Ett lyckat restaurangbesök är inte bara en inbjudande lokal med god mat och dryck – det som gör en återkommande gäst är framförallt bra service!

Idag skapar vi verktyg för ett tryggt servicearbete som både är personligt och professionellt. Ulrika Karlsson går igenom hur du med hjälp av ett baspaket och en serviceidé lägger grunden för att gästerna ska få en jämn servicenivå. Oavsett tidpunkt för besöket eller vem som tar hand om dem.

Punkter som tas upp:

  • Servering och rörelse runt bordet
  • Bemötande och försäljning
  • Presentationsteknik
  • Servering av dryck
  • Måltidens avslut

Efter den här dagen har du redskapen till att göra en kollektiv servicehöjning på din restaurang!

Kursledare: Ulrika Karlsson
Ulrika Karlsson är krögare och sommelier. Hon driver Krakas krog på Gotland och Niehku Mountain Villa i Riksgränsen. Ulrika är känd för sin gedigna kunskap inom service och försäljning och är sedan 2017 kreativ ledare för Restaurangakademiens utbildningar inom dryck och matsal.

Pris: 1450 kr per person exkl. moms
I priset ingår lunch. Meddela eventuella allergier i bokningsformuläret.

Anmäl dig här!