• Rökerigatan 4
  • 121 62 Johanneshov
  • Telefon 08-788 03 60
  • info@restaurangakademien.se
  • Hitta hit

SERVICEUTBILDNING

MED GÄSTEN I FOKUS

Kursdatum:
HT2016 tre heldagar med start 10 november

Det har aldrig varit så viktigt med service som det är idag. Konkurrensen är stenhård och gästerna är kunniga vilket ställer höga krav på personalen. Ett lyckat restaurangbesök är inte bara god mat och dryck – det som gör en återkommande gäst är framförallt bra service!

Restaurangakademiens Serviceutbildning ger dig verktyg att säkerställa och höja servicenivån samt kunskap i hur du med bra service kan skapa merförsäljning och ännu nöjdare gäster. Kursen innefattar övningar inom gästkommunikation, samt teoretisk och praktisk genomgång av viktiga matsalsmoment. Allt detta för att du som jobbar i matsalen ska kunna ge ett så proffsigt och säkert intryck som möjligt. 

Exempel på upplägg

DU: Arbetar idag som servitris eller servitör och har daglig kontakt med gästen. Du vill optimera din merförsäljning och utvecklas i din yrkesroll.

OMFATTNING: Utbildningen omfattar tre heldagar och knyts ihop med ett slutprov som ligger till grund för diplomering.

FÖRELÄSARE: Ulrika Karlsson, Lennart R. Svensson och Magnus Svensson

KURSAVGIFT: 7400 kr exkl. moms per person
Är ni en grupp på minst tio personer och önskar en serviceutbildning anpassad för er grupp?
Kontakta markus.lofgren@restaurangakademien.se för skräddarsydd offert.

Anmäl dig här!